joi, 8 decembrie 2011

Medic acuzat de malpraxis dupa moartea unui nou-nascut

Un medic ginecolog din Craiova este acuzat de malpraxis de o familie al carei copil a murit la opt zile dupa nastere.

Parintii sustin ca primul lor copil ar fi fost acum in viata daca medicul ar fi apelat la toate procedeele pentru ca nasterea sa decurga normal. Sesizarile facute la Colegiul Medicilor si la Parchetul de pe langa Judecatoria Craiova au ramas pana in acest moment fara raspuns.
Mihaela si Aurel Oprea o acuza pe doctorita ginecologa Magdalena Manolea ca se face vinovata de decesul copilului lor la cateva zile dupa nastere.

Neglijenta doctoritei care a asistat la nastere ar fi facut ca o sarcina dusa la capat cu bine sa se transforme intr-o drama pentru tanara familie, care de sapte luni isi cauta dreptatea la Colegiul Medicilor si Parchetul de pe langa Judecatoria Craiova. Numai ca sesizarile lor au ramas fara raspuns, iar asteptarile s-au transformat in disperare. "A fost prima mea sarcina.

Totul a decurs normal. Am fost supravegheata pe parcursul sarcinii de doamna doctor Magdalena Manolea de la Spitalul *Filantropia*. Pe 18 aprilie am mers la control si totul era bine. Copilul nu avea malformatii, nu prezenta probleme si mi-a spus ca are 2,700 kg. I-am auzit bataile inimii. Nu era nici o problema. Dupa doua zile au inceput durerile si m-am dus la spital. De dimineata de la 10.00 pana la 14.00 m-am tot chinuit. Pana la urma, m-au bagat in sala de nasteri, unde am stat peste o ora si jumatate.

Eu i-am vazut ca se agita si spun ca nu coboara copilul, ca este blocat, dar nu au facut nimic. I-am zis doctoritei sa faca ce este mai bine si chiar cezariana. Dar nu s-a intamplat. La nastere, copilul nu a scos nici un sunet si a fost transferat de urgenta la Sectia de neonatologie de la Spitalul 1", a povestit Mihaela Oprea.
Craioveanca spune ca ulterior a aflat de la cadrele medicale ca nou-nascutul avea creierul inundat cu sange si ca era o leguma. Din cauza procedurilor gresite efectuate de medicul ginecolog, copilul ar fi stat o perioada de timp fara oxigen.

"Imediat dupa nastere au incercat sa-l resusciteze, dar era tarziu. Doctorita mi-a zis ca a stat fara oxigen doua-trei minute, numai ca am aflat mai tarziu de la asistenta ca ar fi stat 10-15 minute. Copilul a stat pe aparate opt zile, dupa care a cedat. Medicii de acolo ne-au dat de inteles ca nu era nici o sansa, ca greseala fatala se produsese in momentul nasterii si, cu tot efortul micutului Petru (asa l-au botezat medicii de la Sectia de neonatologie care si-au dat seama ca nou-nascutul nu are sanse sa supravietuiasca), nu a putut fi salvat. Copilul a suferit o hipoxie perinatala severa, iar ei i-au pus diagnostic edem cerebral", a mai spus femeia.

Ancheta Colegiului Medicilor,in pas de melc

Cei doi parinti au incercat sa afle din ce cauza l-au pierdut pe micut si cine se face vinovat de asta. La trei zile dupa ce si-au inmormantat primul lor copil, au depus sesizari la conducerea Spitalului "Filantropia", la Colegiul Medicilor Dolj si la Parchetul de pe langa Judecatoria Craiova. Au inceput sa adune probe si sa puna intrebari celor care aveau cunostinta de cele intamplate. "Doamna doctor mi-a spus ca este bine copilul, ca are 2,700 kg, dar el a fost de 3,300 kg. Am auzit ca a mers personal la Neonatologie si s-a interesat de starea lui. Ca nu mi-a facut cezariana pentru ca in acea zi venise un control de la Sanepid si sala era inchisa pentru dezinfectie", a mai afirmat Mihaela Oprea.
De sapte luni, familia Oprea asteapta un raspuns, dar nu a primit nimic concret. Raspunsul de la spital este unul vag si sec: "Medicul nu a incalcat normele de conduita in relatia pacient -medic", iar de la Colegiul Medicilor raspunsul a fost ca "s-a format o comisie de specialitate".
Parintii spun ca vor sa afle de ce micutul lor a murit si daca medicul care a asistat la nastere este principalul vinovat. De asemenea, ei vor sa stie daca o cezariana ar fi putut salva viata acestui copil.
"Nu am fi vrut sa se ajunga aici, dar nu mai stim unde sa mergem. Nu ne raspund, ne rad in nas. Nu ne vom opri pana nu aflam adevarul", a spus Mihaela Oprea.

"Le inteleg durerea, dar am procedat corect"

Doctorita acuzata de neglijenta, Magdalena Manolea, spune ca nu se considera vinovata, pentru ca a procedat asa cum era corect. "Nu ma pot pronunta in acest moment. Exista deja o ancheta in derulare la Colegiul Medicilor. Eu ma consider impacata pentru faptul ca am aplicat procedurile corecte in timpul nasterii. Le inteleg durerea, dar haideti sa asteptam si raspunsul de la Colegiu. Atunci putem vorbi despre ceva concret. Asa, sa ne dam cu parerea ar fi inoportun", este punctul de vedere al Magdalenei Manolea.

Habar nu au
"Ce pot eu sa va spun? Aceasta este procedura, toate documentele sunt la dr. Silvia Zbarcea. Cand se va incheia ancheta, vom sti rezultatul", acesta a fost raspunsul deloc lamuritor al reprezentantului Colegiului Medicilor din Dolj, dr. Doru Dobrescu.

Sursa:http://www.ziare.com/craiova/stiri-actualitate/medic-acuzat-de-malpraxis-dupa-moartea-unui-nou-nascut-2633677

Niciun comentariu: