luni, 12 noiembrie 2012

O tânără a murit după ce medicul de familie a tratat-o cu algocalmin, deşi suferea de meningită

O tânără în vârstă de 15 ani, tratată cu algocalmin de către medicul de familie, deşi ea avea meningită, s-a stins din viaţă după ce a stat zece zile în comă la Spitalul Municipal din Oradea. Mama fetei a depus o sesizare la Direcţia de Sănătate Publică Bihor în care îl acuză pe medicul de familie. Femeia acuză şi mai multe erori medicale. „Numele meu este Munteanu Claudia şi sunt mama fetiţei mele Varga Talida Maria, elevă în clasa a X-a, în vârstră de 15 ani. Pe data de 11.10.2012, fiica mea acuza dureri puternice de cap, fapt pentru care m-am dus cu ea la medicul de familie din localitate, Bocea Minerva, pentru o consultaţie, pentru a vedea de ce o doare capul. Medicul i-a făcut un consult superficial, spunându-mi să merg la farmacie şi să-i cumpăr algocalmin. Eu, ca mamă, văzând că starea fiicei mele este destul de gravă, am rugat-o pe doamna doctor Bocea Minerva să cheme Salvarea pentru a o trimite pe Talida la spitalul din Marghita. Dânsa mi-a spus că pentru o durere de cap nu are rost să cheme Salvarea, însă, dacă doresc eu, să merg acasă şi să chem eu Salvarea, sub pretextul că Talida ar fi leşinat la şcoală. În urma acestei discuţii, am rugat-o pe doamna doctor să-mi dea totuşi un bilet de trimitere, la care mi-a răspuns că nu este nevoie, deoarece, dacă vine Salvarea, vor şti medicii de pe Salvare unde să o ducă, adăugând: «Nu ştiu unde să o trimit, are 15 ani, poate trebuie la Pediatrie, poate la adulţi...» Deoarece medicul Bocea Minerva, medicul de familie al Talidei, nu m-a lămurit, am dus eu acasă fetiţa şi am chemat eu Salvarea. Când a venit Salvarea, medicii mi-au spus că nu aveam eu dreptul să chem Salvarea, decât medicul de familie. Am ajuns cu fata mea cu Salvarea la spitalul din Marghita, unde medicul pediatru a consultat-o şi, datorită faptului că Talida acuza dureri puternice de cap, greaţă, vărsături, i-a dat un tratament pe trei zile cu: Metroclopramid, No-Spa şi Colebil, spunând că s-ar putea să aibe probleme cu fiara şi ne-au trimis acasă. A treia zi, duminica, starea fetiţiei era mult mai gravă. Am chemat Salvarea care ne-a dus din nou la Pediatrie la Marghita, de unde acelaşi medic ne-a trimis de urgenţă la Oradea, la Spitalul de Boli infecţioase, cu diagnosticul: suspect de meningită. Am ajuns la Spitalul de Boli Infecţioase din Oradea, unde i s-a făcut o puncţie în coloana vertebrală, i s-au făcut analize, iar rezultatul a fost Meningită Virală. După o săptămână de tratament la Spitalul de Boli Infecţioase, doamna doctor Creţ Maria, de acolo, văzând că starea fetiţei nu se ameliorează, ci se agravează, a luat decizia de a investiga mai amănunţit starea fetiţei. Astfel, a trimis-o pe fata mea, pentru o tomografie computerizată, apoi i s-a făcut un ecograf şi mai multe teste, urmând să i se facă şi un RMN. În urma analizelor amănunţite, Talida a avut un nou diagnostic: Meningoencefalită acută multi-focală. Pe data de 30 octombrie, Talida era programată pentru RMN la cap şi la un RMN la coloana vertebrală. Starea ei s-a agravat în seara zilei de 29.octombrie, când a căzut într-o stare de inconştienţă, fapt pentru care nu i s-a mai putut face nici un RMN. A fost transportată de urgenţă la Spitalul de Copii din Rogerius, pe secţia de Terapie Intensivă (ATI). De când a ajuns pe secţia ATI, Talida a intrat în Comă vigilă neurologică. Asta mi-au spus medicii. În acea zi, până seara, Talida a reuşit să mai respire singură, însă seara fiica mea a fost intubată şi conectată la aparate. Sub nici o formă nu a mai apucat să i se facă acel examen RMN. La spital s-a format o comisie de medici formată din: dr. Dobrescu, dr.pr. Ritli, dr. neurochirurg Miron şi dr. Creţ Maria, care a fost chemată de la Spitalul de Boli Infecţioase. În urma discuţiilor medicilor din această comisie, mi s-a comunicat că, din păcate pentru fiica mea, tot ce s-a putut face medical s-a făcut", este scrisoarea trimisă de mama Talidei. Tânăra a intrat în moarte cerebrală în cursul zilei de vineri, iar sâmbătă dimineaţa medicii au constatat decesul. Medicul de familie a refuzat să comenteze acuzaţiile care i se aduc, în timp ce medicii Spitalului Municipal din Oradea susţin că au făcut tot ce se putea face în acest caz, dar pacienta nu a răspuns la tratament pentru că avea o imunintate a organismului foarte slabă. "Evoluţia bolii tinerei, meningo-encefalită acută, a fost foarte rapidă, pe fondul unei imunităţi foarte slabe, dar vă pot asigura că i s-a administrat corect tratamentul pentru diagnosticul pus. La nivelul spitalului s-a constituit o comisie multi-disciplinară, condusă de domnul doctor Ritli Ladislau, formată dintr-un pediatru, un infecţionist şi un neurochirug, care a concluzionat că nu era nevoie de RMN, dat fiind faptul că CT-ul relevă mai bine leziunile suferite. ", a afirmat Ovidiu Pop Laurean, managerul Spitalului Municipal. La DSP Bihor este înregistrată o sesizare, iar o comisie de monitorizare a cazurilor de malpraxis va analiza sesizarea şi va solicita documente care să ateste parcursul medical al tinerei Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/oradea/familie-tratat-o-algocalmin-suferea-meningita_0_809319083.html

Niciun comentariu: