miercuri, 28 aprilie 2010

«Asistentele dormeau, iar fiul meu era pe moarte»

Mama bebeluşului mort în spitalul groazei povesteşte cum a fost tratată la CF2


Tragedia prin care trec cei doi tineri, Marius şi Ioana Răducu, care şi-au pierdut bebeluşul la câteva ore după naştere, în maternitatea Spitalului CF2, pare fără sfârşit. Drama lor v-am prezentat-o în ziarul de ieri. După cum povesteşte chiar tânăra mămică, calvarul a început încă de la internarea sa în spital, unde s-a izbit de o mizerie înfiorătoare.

Abia reţinându-şi lacrimile, Ioana Răducu rememorează cu greu acele zile care i-au schimbat viaţa pentru totdeauna.

"M-am dus la CF2 ca la pomul lăudat. Colegele şi prietenele mele mi-au zis că e bine şi să nu-mi fac griji. Când am ajuns acolo era un miros greu, de nesuportat. Am fost şocată când, la control, am fost urcată pe o masă, de pe care nu se schimbase muşamaua folosită şi la pacientele de dinaintea mea. La cinci ore după ce am adus pe lume băieţelul, am crezut că pică cerul pe mine. Din zdravăn şi sănătos ce era, doctorii mi-au zis brusc că nu s-a acomodat cu mediul şi că l-au pus pe perfuzii şi oxigen. Bineînţeles că perfuziile cu glucoză au fost cumpărate de soţul meu. Şi ăsta a fost doar începutul. În noaptea aceea, când bebeluşul meu se zbătea între viaţă şi moarte, m-am dus la asistente să aflu ce se mai întâmplă cu micuţul meu. Bineînţeles că ele dormeau duse şi nu s-au sinchisit de starea lui. A doua zi medicii s-au hotărât să rupă tăcerea şi ne-au explicat că spitalul lor nu dispune de aparatura necesară pentru salvarea bebeluşului meu. La insistenţele soţului meu o ambulanţă SMURD l-a transportat la Spitalul de copii "Grigore Alexandrescu". Dar a fost prea târziu. Timpul pierdut la CF2, îi alterase starea iremediabil. Am primit doar o hârtie, la scurt timp după ce îmi luaseră micuţul de lângă mine, o foaie albă pe care scria cu litere negre: certificat de deces", povesteşte, cu sufletul pustiit, tânăra femeie care a fost o mămică fericită doar câteva ore.

Caz similar la Piteşti: În septicemie, după un avort

O tânără de 30 de ani, din localitatea Căteasca, judeţul Argeş, a fost trimisă, în stare gravă, la Spitalul Universitar din Bucureşti, după o întrerupere de sarcină la cerere.

La scurt timp după intervenţie, Ioana Constantin a început să se simtă foarte rău şi a ajuns din nou la Spitalul Judeţean din Piteşti unde medicii au constatat că aceasta prezintă o stare de septicemie avansată.

Deocamdată nu se ştie de unde provine infecţia, dar specialiştii Direcţiei de Sănătate Publică iau în calcul varianta ca microbul contactat să fi fost în mănuşile şi setul perfuzabil folosite în momentul intervenţiei sau pacienta să fi avut o infecţie mai veche în organism.

Din câte se pare, medicul Marcel Mihăescu, cel care i-a făcut femeii întreruperea de sarcină nu ar fi întocmit fişă de internare obligatorie în astfel cazuri şi riscă să fie sancţionat.

Niciun comentariu: