luni, 23 iunie 2008

Bebeluş orbit în maternitate!


>> La şapte luni de la venirea pe lume a lui Andrei, părinţii nu au aflat cine este vinovat pentru handicapul copilului lor.
Adus pe lume cu forcepsul, Andrei Tudose a rămas orb la câteva zile de la naşterea sa, în maternitatea Spitalului Elias din Capitală, acum şase luni şi jumătate. Cauza? Părinţii spun că ar fi vorba de o infecţie cu o bacterie (pseudomonas) pe care copilul a luat-o din spital. Medicii refuză să comenteze cazul.


Alice Tudose, mama lui Andrei, este din Buzău. Ea a ales să nască "în condiţii bune", la maternitatea Elias din Bucureşti. Încrezătoare în spitalul fostei nomenclaturi comuniste, femeia a împrumutat peste 3.000 de lei de la o bancă, pentru a fi tratată cum se cuvine. "Contracţiile au început în a 33-a săptămână de sarcină. Dr. Alexandru Filipescu, la care am ajuns printr-o cunoştinţă, a hotărât să mă interneze. Mi-a administrat antibiotic timp de şapte zile. Am stat la pat trei săptămâni", povesteşte Alice Tudose.


Extras cu forcepsul, pe muteşte


„În data de 12 mai, la ora 3 dimineaţa, mi s-a rupt apa. Medicul a venit abia la ora 11.00 şi m-a trimis la anestezie", continuă mama. Sâmbătă, 12 mai 2007, ora 17.00. "Medicul mi-a spus să mă urc pe masă şi să împing copilul afară. Nu am avut puterea să o fac. Atunci, mi l-au scos cu forcepsul. Nu mi-am auzit copilul plângând. I-au pus masca de oxigen şi l-au dus la terapie intensivă.
" Potrivit lui Alice Tudose, "neonatologul Simona Constantinescu ne-a zis că băiatul e bine, deşi analizele nu erau în regulă. L-au ţinut la terapie intensivă, sub tratament cu antibiotic". În a treia zi, Andrei a refuzat mâncarea şi a plâns continuu, până a rămas fără respiraţie. Tot în aceeaşi zi, mama a observat că irisul ochiului drept s-a colorat în galben.
După mai bine de o săp­tămână, s-a descoperit problema copilului: in­fecţia cu bacteria pseudomonas. "Iniţial, nu au vrut să-mi spună despre ce este vorba. După ce i-am ameninţat cu scandalul în presă, dr. Simona Constantinescu mi-a scris pe un bilet numele bacteriei." "Neonatologul mi-a zis că eu i-am transmis infecţia copilului. Era normal să-i cer o explicaţie doctorului Filipescu. Am stat în spital trei săptămâni înainte să nasc şi mi s-au făcut diverse investigaţii. Cum de nu mi-au descoperit o eventuală infecţie?"


Încă un bebeluş cu pseudomonas


Coincidenţă sau nu, la câteva zile după naşterea lui Andrei Tudose, în aceeaşi maternitate, un alt băieţel a dezvoltat o infecţie la lichidul cefalorahidian (care înconjoară creierul şi măduva spinării) din cauza aceleiaşi bacterii. "Cu toate că aveau regulamentul la vedere, asistentele «uitau» să se spele pe mâini. Trebuia să le reamintesc eu să o facă.
Ajunsesem, împreună cu mama celuilalt bebeluş infectat, să ne păzim copiii sau să alergăm după asistente, pentru că întârziau ori uitau să le dea tratamentul. În schimb, când venea Sanepidul în control, nu uitau să ascundă sterilizatorul şi biberoanele cu lapte praf, pe care le dădeau mămicilor. Ştiau că vor fi sancţionate dacă sunt prinse", spune Alice Tudose.


Ce am găsit la Spitalul Elias


Pe dr. Alexandru Filipescu, medicul care a urmărit sarcina lui Alice Tudose, l-am găsit în maternitate vineri după-amiază. Tocmai ieşise din sala de operaţie. Ne-a spus, cu amabilitate, că ştie de acest caz, dar că nu doreşte să comenteze. Pentru o poziţie oficială, ne-a îndrumat să facem o cerere scrisă pe adresa spitalului. Am încercat să vorbim şi cu dr. Simona Constantinescu, şefa Secţiei de neonatologie, însă ghinion!
La ora 15.00, nu mai era la serviciu. Cel puţin aşa ne-a spus o infirmieră. Astăzi, Andrei Tudose va fi supus unei consultaţii într-o clinică de oftalmologie din Lausanne, Elveţia. Părinţii au ales această cale în speranţa că aparatura performantă şi echipa de specialişti ale Spitalului „Jules Gonin" ar putea schimba în bine destinul copilului lor.


»Copilul meu a rămas orb. Eu l-am născut sănătos. Vreau să ştiu ce s-a întâmplat şi să fie traşi la răspundere cei care l-au adus în această stareAlice Tudose mama lui Andrei


Elias „spitalul nomenclaturii"Spitalul Elias din Capitală era renumit înainte de 1989 prin faptul că aici se tratau figurile de primă mărime ale nomenclaturii comuniste. Avea aparatură performantă, medici bine instruiţi şi condiţii mai mult decât decente de spitalizare. Dacă ar fi să dăm crezare informaţiilor existente pe site-ul instituţiei, aceasta este şi acum "un model al excelenţei în medicina europeană" şi "un centru de referinţă al asistenţei medicale de urgenţă
din Bucureşti".
Sursa:Adevarul, 03.12.2007

Niciun comentariu: