luni, 23 iunie 2008

Peste 1.000 de reclamaţii de malpraxis, la Colegiul Medicilor

Aproape 500 de oameni au acuzat cadrele medicale din Capitală că le-au ucis rudele cu neglijenţa lor.

Iar după toate anchetele, doar trei doctori şi-au pierdut dreptul de a opera. Cei din Colegiu depun însă şi ei o plângere: nu e drept să fie socotiţi vinovaţi 11.000 de medici pentru greşelile câtorva colegi de breaslă.

În zece ani, la Colegiul Medicilor din Bucureşti peste 1.100 de oameni au reclamat modul în care ei sau apropiaţii lor au fost trataţi în spitalele din Capitală. 485 dintre plângeri se referă la pacienţi care ar fi murit tocmai din cauza greşelilor cadrelor medicale.

După toate aceste reclamaţii, numai trei medici şi-au pierdut dreptul de a opera. Două cazuri sunt cunoscute: cel al doctorului Răzvan Trancă, bănuit că şi-a violat şi apoi aruncat de la etaj o pacientă şi cel al profesorului Ciomu care a amputat penisul unui bolnav în timpul unei intervenţii banale.

Doctorii se plâng că li se face o mare nedreptate: deşi numai câţiva greşesc cu toţii sunt puşi la zid de pacienţi şi jurnalişti.

Cât priveşte verdictele date de organizaţiile profesionale ale medicilor, în peste 80% dintre cazuri doctorii sunt declaraţi nevinovaţi. Plângerile pacienţilor sunt însă tot mai numeroase.

4 comentarii:

Anonim spunea...

In romania meseria de medic a devenit doar o afacere.Se pare ca multi dintre medici uita ca in mainile domniilor lor sunt vieti,destine, si ca urmare ar trebui sa nu lase loc neglijentei in aceasta profesie.Dar nu vreau sa invinovatesc doar acesti medici ci si pe marea majoritate a infirmierilor si asistentilor medicali,care dau dovada de o si mai mare lipsa de scrupule. In Romania a fi bolnav este echivalentul torturii fara anestezic. Nu inteleg de ce dupa atatea si atatea probleme semnalate,nu s-a recurs la amplasarea de camere de luat vederi in saloanele din spitale.Va asigur ca ati fi surprinsi cat de multe nereguli ar iesi la lumina.Mie mi-au rapit parintele acesti casapi in spitalul municipal barlad. Rusine domnilor ,,doctori''!pardon macelari.

Raluca Mihaescu spunea...

Imi pare rau de parintii dvs si sunt perfect convinsa ca aveti dreptate. In tara minunata in care traim, oamenilor de orice varsta li se rapeste dreptul la viata.
In marea majoritate a cazurilor asa zisii medici sunt niste imcompetenti, niste ipocriti, oameni fara suflet si mai presus de toate niste masinarii care nu depun nici un fel de interes in vindecarea si ingrjirea reala a pacientilor.

Matusa mea a stat la renumitul Spital de Urgenta din Bucuresti - Floreasca, timp de 3 saptamani in sectia de Neurologie la terapie intensiva dupa un AVC si in tot acest timp a fost ignorat faptul ca ea facea pneumonie. Acest lucru a facut ca o asemenea afectiune netratata, sa o aduca in starea in care scapand de accidentul cerebral sa fie pe moarte intrand in coma, la mai bine de o luna de la nefericita intamplare.
Totul din TOTALA NEGLIJENTA, IGNORANTA, NEPROFESIONALISM al acestor oameni care isi spun medici si care sunt de fapt niste CRIMINALI!!!!!!
ESTE REVOLTATOR!

Societate civila unde sunteti, ce mai asteptam, sa murim cu zile cu totii??????

Anonim spunea...

FERITI-VA de dr. AURA IONESCU - stomatologie, din Dr. Taberei, str Latea Gheorghe!
M-am dus cu o durere de masea plombata ca sa mi-o trateze si COMPETENTA ce credeti ca mi-a facut: m-a anesteziat si mi-a SCOS o alta masea, care nu avea nimic si nu ma durea, provocandu-mi ulterior dureri groaznice!
Fara sa-mi spuna ca o sa-mi scoata vreo masea!!
Nu va mai spun ca nu mi-a mai raspuns la telefon, cred ca si-a dat seama COMPETENTA ca a gresit.
Si pentru ca nu ma nenorocise destul, mi-a uitat in gaura fostei masele un pansament care ma tot infecta si care mi-a fost scos a doua zi de alt medic stomatolog.
Medic care mi-a spus dupa radiografia maselei scoase ca mi-a fost scoasa DEGEABA, fiindca nu avea nimic.
Imi dau seama ca o plangere la Colegiul Medicilor e frectie la picior de lemn, asa ca o sa-i fac o sesizare la Garda Financiara, ca tot nu fiscalizeaza banii pe care-i primeste de la pacienti ca sa-i nenoroceasca.

Anonim spunea...

Intaresc cele spuse despre Aura Ionescu din Dr Taberei. E odioasa. E macelar nu medic. Mi-a montat coroane fara inchidere marginala, mi-a tratat un dinte sanatos iar daca indraznesti sa-i spui ca doare replica e "lasa ca poti suporta putina durere" in conditiile in care lacrimile siroiesc pe obraji...