duminică, 22 iunie 2008

Hotărâre de guvern pentru copilul care nu a zâmbit niciodată


Alina şi Ionuţ Lungu au fost asiguraţi că Ministerul Sănătăţii va susţine financiar tratamentul în străinătate al copilului lor.
Micuţul Sebastian Lungu va merge la tratament în străinătate pe banii ministerului, dar pentru acest lucru va fi dată o hotărâre de guvern. În cursul zilei de ieri, „în numele transparenţei", reprezentanţii Spitalului Universitar au declarat că au cerut Parchetului să se autosesizeze în acest caz.

Pe de altă parte, Sorin Oprescu, preşedintele Colegiului Medicilor Bucureşti, a fost categoric: „O asigur pe mama micuţului că fiecare medic care a greşit va plăti".

După ce au dat zeci de interviuri şi au făcut un tur de forţă pe la emisiunile tv, să povestească drama prin care trec, Alina şi Ionuţ Lungu încep să vadă, parcă, luminiţa de la capătul tunelului.

„Vom fi sprijiniţi de minister, să-l tratăm pe bebe în străinătate. În ajutorul nostru, se va întruni o comisie alcătuită din specialişti care să analizeze dosarul lui Sebastian şi care să decidă care este cea mai bună clinică din Europa la care să mergem pentru recuperare cu el. Am fost asiguraţi că, în câteva zile, toate formalităţile vor fi îndeplinite şi că despre HG se va discuta miercurea viitoare", ne-a spus mama.

Tânăra de 30 de ani, aflată la primul copil, a lăsat însă să se înţeleagă că acest tratament de recuperare, în afara graniţelor ţării, nu reprezintă decât un prim pas, pe drumul lung şi chinuit care-i aşteaptă: „Nu e vorba de o operaţie, de un tratament medicamentos, care să rezolve problema.

Noi vrem să mergem la un institut care face recuperare pentru copiii cu astfel de probleme. Aceşti bani – 50.000 de euro – reprezintă însă doar începutul. La întoarcerea în ţară ne aşteaptă ani de zile de muncă titanică". Până ieri, se strânseseră 55 de milioane de lei într-unul dintre conturile deschise pe numele tatălui.

Asistentele, detaşate pe secţie

După ce părinţii au precizat că vor depune o plângere la Parchet, Cătălin Cârstoiu, directorul medical al spitalului incriminat, Spitalul Universitar Bucureşti, a declarat că instituţia pe care o reprezintă a cerut şi ea Parchetului să se autosesizeze, „pentru că nu dorim să ascundem nimic".

Potrivit aceleiaşi surse, medicii implicaţi - obstetricienii şi neonatologul - nu vor mai face gărzi, nu vor mai asista gravide, nu vor mai desfăşura activităţi chirurgicale până la soluţionarea cazului, iar cele două asistente nu vor mai asista la naşteri, fiind detaşate pe secţie.

La 3 luni şi jumătate, băieţelul nu zâmbeşte

„O asigur pe mama micuţului că fiecare medic care a greşit va plăti", a precizat Sorin Oprescu, preşedintele Colegiului Medicilor Bucureşti.

„Nu ştiu dacă aduce alinare. Regret că li se întâmplă colegilor mei din Universitar. Dar cred că acolo e un defect de organizare. Frica mea, cât am condus spitalul 12 ani, au fost neonatologia şi secţia de naşteri".

Alina Lungu a avut ghinionul să simtă pe pielea ei acest „defect de organizare": „Când a plecat în concediu, doctorul Badiu m-a asigurat că mă lasă pe mâna unor oameni buni şi profesionişti, mi-a zis că nici n-o să-i simt lipsa. M-am temut că voi fi pacienta nimănui.

Acum, când lucrurile s-au întâmplat cum s-au întâmplat, cel mai mult ne temem că Sebastian nu se va putea recupera integral. Băieţelul nu zâmbeşte acum, iar neurologul care îl tratează ne-a spus că acesta e un posibil semn de handicap mintal. Creierul lui nu ştie lucruri elementare".

Caz similar semnalat pe site-ul „Adevărul"

Pe site-ul ziarului „Adevărul", cititorii au postat pe tot parcursul zilei de ieri mesaje de încurajare pentru părinţi şi poveşti cutremurătoare, trăite pe propria piele, în spitalele româneşti. „Am păţit acelaşi lucru la naşterea copilului meu, în februarie 2004", spune Laria Antonescu. „Copilul meu nu a respirat 20 de minute la naştere, a făcut convulsii şi a fost sedat două zile.

În aprilie 2005 am depus plângere atât la Ministerul Sănătăţii, cât şi la Colegiul Medicilor şi la Parchetul General. Ministerul a zis că nu e de competenţa lor, CMB a decis după un an de zile că «medicul a acţionat într-o manieră profesională». După contestaţia făcută la Colegiul Medicilor din România, în luna august a anului 2006, mi s-a dat dreptate şi medicul vinovat a fost sancţionat cu «avertisment».

Nici până în ziua de astăzi nu am ajuns la tribunal, suntem plimbaţi între poliţie şi Parchet, probabil în speranţa că vom renunţa. Medicul care m-a asistat la naştere, cel vinovat de toate problemele copilului meu, profesează în continuare".

Niciun comentariu: